Zoeken
  • Story Of Our Lives

1 Dag camping life

Na een heerlijke vakantie in Samos, een prachtig groen Grieks eiland besloten mijn vriend en ik om voor een dag zijn ouders op te zoeken op de camping in Roggel. Als klein meisje heb ik talloze campings in Italië bezocht, maar altijd met de gemakken van een stacaravan met sanitaire voorzieningen. Mijn vriend ging als klein jongetje daarentegen altijd naar de camping in Roggel met de vouwwagen. Hij probeert mij daarom al zolang wij samen zijn te overtuigen om eens op vakantie te gaan naar een camping, met tent natuurlijk. Ik weet deze wens altijd te omzeilen want ik ben absoluut geen, ik loop naar het toiletgebouw met mijn rol toiletpapier onder mijn arm persoon. Ik krijg zo overal de kriebels. Ik zou mijzelf niet omschrijven als een luxe poes want ik heb recent nog 3 maanden met vier meiden in een kamer geleefd van nog geen 20 vierkante meter, maar die tent en wc-rol gaan mij gewoon te ver.

Toch moest ik er een keer aan geloven en gingen mijn vriend en ik op weg naar de camping met een volgepakte auto voor een nacht, inclusief tent. Bij aankomst op de camping zaten zijn ouders ons al op te wachten onder de luifel van de voortent van de caravan. In ongeveer 30 graden hebben wij samen met mijn vriend ze broer het tentje opgezet. Dit was een warm klusje. Mijn vriend wilde mij graag de camping laten zien. Na een wandeling van nog geen 45 minuten op mijn birckenstock slippers had ik een ontzettend grote blaar op de onderkant van mijn linkervoet. Tot overmaat van ramp was mijn sportbroekje in combinatie met het zweet en de warmte gaan schuren tussen mijn bovenbenen. Binnen een mum van tijd zat ik onder de rode eczeem wondjes. Iets drinken betekende een wandeling naar het toiletgebouw die zich niet bepaald om de hoek bevond. Dit resulteerde voor mij in amper drinken omdat ik geen zin had om steeds die wandeling te maken met mijn schurende bovenbenen. Mijn vriend die geen grote blaas heeft irriteerde zich ook al snel aan de wandeling naar het toiletgebouw. Lachend herinnerde ik hem eraan dat hij dit heel graag wilde en het liefst voor langere tijd.

Mijn schoonvader moest ook zo’n drie keer op een dag met de afwas naar het toiletgebouw lopen. Thuis vind ik afwassen geen probleem maar om voor mijn plezier drie keer op een dag naar een gebouw te lopen om kopjes en borden af te wassen staat niet echt in mijn planning van een zorgeloze vakantie. Nog niet gesproken over het elke dag wegbrengen van een zak vuilnis naar het begin van de camping. Mijn vriend zijn ouders hebben gelukkig altijd wel fietsen mee die ze onder andere dan ook gebruiken voor dit soort klusjes.

‘S avonds moest er uiteraard nog even gedoucht worden. De douche kan je 5 minuten aan zetten en dan moet je eigenlijk plaats maken voor iemand anders of geruime tijd wachten tot je hem nog een keer aan kan zetten. Ik heb die dag mijn haar niet gewassen aangezien ik de volgende dag toch weer naar huis zo keren, maar een haar was routine van shampoo. Conditioner en masker lijkt mij best moeilijk onder deze regels. De broer van mijn vriend verbleef ook op de camping maar dan in een huisje met toilet en douche etc. ’ S avonds zijn wij daar dan ook een spelletje gaan spelen zodat we in ieder geval voor een paar uur dichtbij een toilet waren haha. Rond een uur 's nachts keerden wij terug naar ons tentje. Tandenborstel in de hand en weer op naar het toiletgebouw. Ondertussen was de temperatuur ook wel iets wat gedaald en liepen wij al bibberend over het pad. Met een hoodie aan maakte ik mij klaar voor de nacht in het tentje. Eerst was het broeierig en rond 5 uur ’s ochtends was het steenkoud. We moesten allebei alweer naar de wc en al bibberend gingen we weer op pad naar het toiletgebouw. Ik zei zacht tegen mij vriend “ik weet echt niet wat er nou leuk aan is om dit twee of vier weken achter elkaar te moeten doen”. Mensen noemen kamperen altijd lachend creperen. Na deze ervaring kan ik daar inkomen. Mijn vriend keek mij aan en zei “vroeger als kind vond ik dit allemaal geen probleem, maar nu ben ik verpest en zou ik dit ook niet meer willen”. Nadrukkelijk beaamde hij niet meer op vakantie te willen met alleen een tent. Rond 8 uur ’s ochtends was het weer zo warm in onze tent dat we er letterlijk uitdreven. Om mijzelf op te maken moest ik natuurlijk weer naar het toiletgebouw maar ik besloot mee te doen aan de camping look. ’S middags hebben wij de camping weer verlaten en met een zucht zijn we met ons tentje weg van de camping gereden. Campings zijn bij ons niet afgeschreven maar wel kamperen met een tent. Na een nacht bleek al wel dat ik daar niet voor geschikt ben en dat mijn vriend er niet meer voor geschikt is. Ode aan alle mensen die al jaren op deze manier vakantie vieren en vaak ook nog met jonge kinderen.

9 keer bekeken
Meld je aan en mis nooit een update